Totempalen, (killer)whales & a bumby ride! - Reisverslag uit Halkett Island, Canada van Yvonne Kemp - WaarBenJij.nu Totempalen, (killer)whales & a bumby ride! - Reisverslag uit Halkett Island, Canada van Yvonne Kemp - WaarBenJij.nu

Totempalen, (killer)whales & a bumby ride!

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

15 Juli 2014 | Canada, Halkett Island

Totempalen, (killer)whales & a bumby ride!

Na de ochtend stadstour met onze gids Fred, lopen we zelf door Victoria. De oude gebouwen zijn prachtig, sommigen zelfs bedekt met klimop. En er staan veel totempalen rondom het regeringsgebouw, allemaal verschillend en erg mooi om te zien.
Maar waar het vandaag echt om gaat is natuurlijk het spotten van orka's! Om 12.15 moeten we ons verzamelen bij 'The Prince of whales' ;-), waar we een speciaal pak aan krijgen voor op de zodiak. We lijken wel oranje Michelinmannetjes en we hebben het bloedheet als we in de volle zon staan te wachten. Oja had ik al vermeld dat we ook nog een fleecetrui aan hebben?!? We gaan met de Zodiak op open zee en daar kan het ijskoud zijn, maar nu lijken we wel smeltende pinguïns. De pakken zijn zo groot en dik dat je er bijna niet fatsoenlijk in kan lopen. Eindelijk gaan we ons rubberbootje op, gaan we dan echt een orka van dichtbij zien? Ze zijn vandaag al wel gespot dus gaan we die richting op. We sjezen met ruim 60k/h over de Stille Oceaan, zooo een achtbaan is er niets bij. Nu snappen we ook dat je met rugklachten hier niet op mag. Het is meer vliegen als varen, maar wij hebben de grootste lol.
En dan eindelijk in de verte spotten we de eerste orka's, 7 staartvinnen en steken boven het water uit. Wat supergaaf zeg!! Dan spotten we even later weer een groepje orka's, helaas zijn we niet de enige boot en duiken de orka's onder. Dit gebeurd een paar keer, maar als de grotere boten (voor bejaarden haha) wegvaren, begint voor ons het spektakel pas. Eerst zien we een Humpbackwhale met jong, met op de achtergrond de besneeuwde bergtoppen. Hoe geweldig is dit en we zitten pas op dag twee (reisdag telt niet ;-)). Even later wordt het nog mooier, een grote killerwhale is op zalm aan het jagen en duikt naast onze boot, we kunnen em bijna aanraken. Echt wat een belevenis zeg! Als we later ook nog een greywhale met jong zien is de dag compleet. Zelfs onze gids heeft maar zelden zoveel dieren op één tocht gezien. Met een big smile op onze gezichten, racen we weer over de golven terug. Wow wow wow wat een topdag!!
Moe maar voldaan gaan we nog wat eten we bij de Spaghetti factory. Iedereen is bekaf en flink gekleurd na zo'n dagje op zee.
Morgen vertrekken we naar een ander mooi natuurgebied, maar voor nu welterusten.

• 16 Juli 2014 - 08:13

Mam:

Wauw wat een spektakel. Leuk dat ik je verhaal nog snel kon lezen voordat deze "bejaarde" naar de Zumba gaat. Xxx

• 16 Juli 2014 - 08:48

Mam:

Mooie foto's!!!

• 16 Juli 2014 - 09:05

Ingrid:

Wat gaaaf! Supermooie foto's!!

• 16 Juli 2014 - 09:06

Ine:

Jeetje! Wat ontzettend gaaf zeg dat je dit mee mag maken en ook van zo dichtbij.
    Super, ook deze pakken ze je nooit meer af..
    Maarre waar is de foto van jou als oranje michelinmannetje met fleeche trui :)

Have fun.
    xx

• 16 Juli 2014 - 12:43

Sanne:

Nou moe, mijn mail had besloten dat je spam was, ik kom nu pas achter deze trip! Gelukkig nog aan het begin van de reis :)
    Wat een superfoto's al en je beschrijft het geweldig. Ben wel ook benieuwd naar de oranje fleecemichelinmannetjes, maar die volgen later vast nog wel, toch? ;-) Die boottochtjes zijn gaaf he! Maar goed dat je zo ingepakt zat, het was vast toch fris op het water.
    Super veel plezier nog! x

• 16 Juli 2014 - 15:47

Yvonne Kemp:

Hahaha mam jij bent zeker geen bejaarde! Die doen niet aan Zumba ;-)
    En de foto's in oranje Michelinpakken zijn zeker gemaakt, alleen niet met mijn toestel. Dus die volgen nog! Xx

• 16 Juli 2014 - 20:48

Anneke:

Wat super begin van je reis! wat leuk dat we weer live bij jouw reis kunnen zijn. Grappig dat ze in canada speciale bejaarden boten hebben ;-) waren zij ook in oranje pakken gehuld? Daar wil ik de fotos wel van zien. Geniet daar van al het moois en tot je volgende verslag.

• 17 Juli 2014 - 15:42

Marleen:

ha Yvonne,
    Dit is weer genieten met een grote G!!!
    Wij gaan nu naar italie maar als ik thuis ben lees ik meteen je avonturen!! dikke x