Kristalheldere meren en warmwaterbronnen! - Reisverslag uit Golden, Verenigde Staten van Yvonne Kemp - WaarBenJij.nu Kristalheldere meren en warmwaterbronnen! - Reisverslag uit Golden, Verenigde Staten van Yvonne Kemp - WaarBenJij.nu

Kristalheldere meren en warmwaterbronnen!

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Golden

Kristalheldere meren en warmwaterbronnen!

Geen beren gehoord of gezien gelukkig vannacht, sommigen hoorden wel wolven én het onweerde. Net na het BBQen knalde het eruit, zul je dan net zien dat je dan in een tent slaapt! Als het donker wordt schieten ze hier trouwens vuurwerk af, niet voor de mooiigheid, maar om de beren en andere dieren af te schrikken. Terug lopen in het donker, na het tandenpoetsen, in je eentje is best spannend. De zaklamp maakt dan overuren, haha.
Maar goed terug naar vandaag, eerst een heerlijk ontbijtje in Banff. Daarna door naar Lake Louise, een kristalhelder bergmeer, dat helaas door veel toeristen wordt bezocht ;-( De Japanners lopen je bijna ondersteboven om een foto te kunnen maken!
Eigenlijk is er nog een veel mooier bergmeer en natuurlijk gaan we die ook bezoeken. Het water van Lake Moraine is wat blauwer, zeker als de zon erop schijnt. Als de zon weg is wachten Esther en ik tot hij terug komt, want ja misschien kun je nog een mooiere foto maken :-p Helaas zetten de wolken door en hoewel we ons weer prima vermaken met knabbel en babbel, wordt het echt te koud nu.
We rijden terug naar Banff waar we gaan lunchen en kunnen shoppen (heel toeristisch allemaal).
Voor degene die willen, kunnen gaan hiken naar de top van Tunnel Mountain. Nou dat willen Esther, ik en wat anderen wel, ondanks dat het wat fris is en wat miezert. Het uitzicht over de stad en de bergen is mooi. De bloemetjes zijn hier beperkt helaas, want deze heb ik al bijna allemaal op de foto haha.
Na de verfrissende wandeling, gaan we heerlijk ontspannen in de natuurlijke warmwaterbaden in Banff. Het water is 40 graden, dus je kunt afkoelen op de rand (heerlijk in de miezerregen) of je neemt een koude douche. Helemaal rozig en relaxt zitten we een tijdje later in het restaurant. Eenmaal terug bij de tipi wordt het vroeg slapen én we kunnen morgen uitslapen.
De eindbestemming morgen is het plaatsje Golden, waar we slapen in een westernhostel! Ben benieuwd :-)

• 26 Juli 2014 - 10:24

Mam:

Twee reisverslagen tegelijk. Jippie! Ik begin ook in herhaling te vallen. Wat ben je in een geweldige mooie omgeving. Prachtig. Geniet er nog maar een weekje van.
    Liefs pap en mam

• 26 Juli 2014 - 14:58

Ingrid:

Leuk die tipi! Wel spannend met de beren in de buurt!

• 29 Juli 2014 - 10:18

Ine:

Whow. Wat is die Moraine lake prachtig zeg..

x