De 'Floriade' en fietsen in downtown Victoria! - Reisverslag uit Halkett Island, Canada van Yvonne Kemp - WaarBenJij.nu De 'Floriade' en fietsen in downtown Victoria! - Reisverslag uit Halkett Island, Canada van Yvonne Kemp - WaarBenJij.nu

De 'Floriade' en fietsen in downtown Victoria!

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

14 Juli 2014 | Canada, Halkett Island

De 'Floriade' en fietsen in downtown Victoria!

De eerste volle dag in Canada gaan we op weg naar de hoofdstad van BC: Victoria. Met de Ferry gaan we naar Vancouver Island, kijk hier zie je meteen de mooie natuur die je uit de boeken kent. Houten huisjes op kleine eilandjes, veel bomen en een diep blauwe zee. Het is prachtig weer, dus de zonnebrand is al tevoorschijn gekomen.
Net voor Victoria bezoeken we de wereldberoemde Butchard gardens, een soort Canadese Floriade ;-)
Prachtig vooral de bogen met hangende bloemen en de schitterende rozentuin (echt een plek voor ons pap :-))
Dan door naar ons hotel in Victoria, waar we fietsen kunnen lenen om de omgeving te verkennen. Oja de fietshelm is hier verplicht, dus erg charmant zitten we op de fiets, not! Check de foto als je eens goed wil lachen haha. We kiezen bewust voor een fietsroute langs het water en weg van de grote wegen. Het is sowieso mooier maar ook veiliger, de auto's hier lijken wel op mini-tanks!! Eenmaal downtown parkeren we de fietsen en gaan we te voet de stad verkennen. Uiteindelijk eindigen we op een gaaf dakterras, waar een surfbar mét beachvolleybalveld is. De cocktails zijn in de aanbieding, dus die moeten geproefd worden! We eten er wel heel braaf een gezonde salade met kip bij, kijk dat compenseert de boel weer ;-)
Na dag één zijn we al verkleurd en hier is het het minst warm, dat wordt nog wat!
Morgen gaan we (hopelijk) orka's en walvissen spotten met een Zodiak. Laat free Willy maar komen :-)

• 15 Juli 2014 - 09:02

Mam:

Je bent de vakantie al goed begonnen. Bloemen, fietsen, coctailtje erbij. Wie doet je wat.
    En leuke foto's. Ben benieuwd of je "Willy" nog gezien hebt.
    Liefs pap en mam

• 15 Juli 2014 - 12:04

Ine:

Tjop tjop.. Gas erop zeg maar. Super leuk dat je je eerste verhaal al geschreven hebt die meteen vol met leuke dingen staat.

Have fun lady en inderdaad heb ik even heerlijk gelachen om jouw helm..

x

• 15 Juli 2014 - 14:45

Ingrid:

Gaaf, Canada!! Leuk dat je weer een blog hebt! Geniet ervan en hopelijk zien we snel foto's van de Orka's!