Een beer, watervallen en een BBQ! - Reisverslag uit Pocahontas, Verenigde Staten van Yvonne Kemp - WaarBenJij.nu Een beer, watervallen en een BBQ! - Reisverslag uit Pocahontas, Verenigde Staten van Yvonne Kemp - WaarBenJij.nu

Een beer, watervallen en een BBQ!

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 Juli 2014 | Verenigde Staten, Pocahontas

Een beer, watervallen en een BBQ!

Na één nachtje in Sun Peaks met cocktails & poolen ;-), trekken we verder naar de Rocky Mountains. Sun Peaks is trouwens een gezellig wintersportoord is, helaas veel te ver anders wist ik het wel!
We gaan eerst naar Wells Grey Provincial Parc, waar vele schitterende watervallen zijn. Eén van de mooiste is die van Spahat Creek, die van 120 mtr een diepe kloof in dendert. Wat een natuurgeweld en wat voel je je nietig in zo'n enorme Canyon.
Nou ben ik het leukste nog vergeten, want vanmorgen vroeg zagen we een beer in het bos. Wij zaten net in de bus en toen we achteruit terugreden ging de beer (relatief klein) op zijn achterpoten staan om te kijken wat er aan kwam. Wie naar wie staarde was niet duidelijk haha, maar uiteindelijk vond hij de bus toch te groot en rende hij verder het bos in. Kijk zo veilig van een afstand is dit natuurlijk superleuk, oog in oog hoeft niet voor mij.
Maar terug naar de middag, we stoppen nog bij een mooie rivier met de bergtoppen op de achtergrond. Het lijkt wel of de natuur steeds mooier wordt en het was al zo prachtig.
Na de lunch spelen Esther, Kees en ik wat ijshockey met een balletje op een parkeerplaats, de rest van de groep kijkt lachend toe.
Eindelijk bereiken we de Rocky Mountains en stoppen we bij de hoogste piek Mount Robson, waar natuurlijk de nodige foto's gemaakt worden. Dan verder naar Jasper National Parc en onze Pocahontas Cabins, what's in a name haha. Vanuit onze Cabins kijken we uit over de Rockies, en als we 's avonds gaan BBQen met hamburgers, hotdogs en maïskolven is ons Canadakampeeravontuur compleet. Esther en ik hebben bij de Dollarama een frisbee en een americain football gekocht en die wordt na het eten meteen in gebruik gebracht. Ina bedenkt een nieuw spel, trefbal met de americain football. Het wordt een gezellige avond, helaas ook met heeel veeeel muggen, waardoor we nu al lek geprikt zijn (nasty little suckers). Dat belooft nog wat voor de volgende dagen.
Oja een spannend detail al je etenswaren moeten óf in je koelkastje in de cabin óf in de bus, anders kan een beer je 's nachts een bezoekje brengen. Ieeek, welterusten!

• 23 Juli 2014 - 12:39

Mam:

Hola hija,

In dit geval kon je dus beter beren op je pad zien dan in je tent. ;-)
    Prachtige foto"s!
    Liefs pap en mam

• 23 Juli 2014 - 20:43

Anneke:

Wauw, wat klinkt het allemaal weer prachtig, leuk en gezellig! En qua muggen....gewoon terugprikken!

• 26 Juli 2014 - 07:02

Yvonne:

Ik plet de muggen wel haha