Een Elk, een Grizzly en paragliden! - Reisverslag uit Golden, Verenigde Staten van Yvonne Kemp - WaarBenJij.nu Een Elk, een Grizzly en paragliden! - Reisverslag uit Golden, Verenigde Staten van Yvonne Kemp - WaarBenJij.nu

Een Elk, een Grizzly en paragliden!

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Golden

Een Elk, een Grizzly en paragliden!

Na een lekker warme nacht in de tipi (we hadden een brandertje aan ;-)) gingen we verder met sightseeing. Eerst bezoeken we Johnson Lake, waar we door andere wandelaars attent gemaakt worden op een Elk (soort van kleine Eland). In sluipstand kruipen we dichterbij totdat we heel close zijn. Super gaaf en natuurlijk weer mooie foto's :-) We gaan naar Bow Falls en we bezoeken de hoogste waterval van Canada: Takakkaw Falls. De dag eindigt in het Yoho National Parc met Emerald Lake is zoals de naam al zegt een prachtig groen meer.
Daarna naar ons hostel in Golden, wat een luxe na onze tipi's, met een gezellige woonkamer en open keuken. Vandaag gaan we eten in een heuse diner compleet met neonlicht en met ingelijste Elvis Presley foto's.
De volgende morgen gaan we eerst op zoek naar de Grizzly Boo. Deze is als cub in een natuurreservaat in de bergen gekomen, omdat zijn mama was neergeschoten. Echt mazzel hebben we, want als we aan de rand staan, loopt hij dicht langs de afgezette palen met stroomdraad! Een Grizzly up close and personal én nog veilig ook. Later is Boo niet meer gesignaleerd langs de afrastering, als we de gondel terug nemen zien we waarom. Hij neemt een heerlijk bad in een vijvertje dat je alleen vanuit de gondel kunt zien, slimme beer haha.
Op de top van Kicking Horse Mountain, volgen we de Terminator Ridge trail. Best avontuurlijk zoals de naam, één steen lag los dus een kleine schram als souvenir ;-)
Het wordt nog avontuurlijker, want we gaan paragliden!!! Yoehoe en wat een uitzichten, dat wordt dubbel en dwars genieten. Met vijf avontuurlijke vrouwen (Ina, Daniella, Francisca, Esther en ik) én de enige dappere man Patrick rijden we met de paragliders naar boven (de paragliders zijn in de vijftig dus Esther en ik liggen in een deuk, daar hadden we ons toch iets anders van voorgesteld haha). Maar doordat ze dit al 25 jaar deden hadden we een geweldige vlucht! Eerst sta je klaar op de berg, waar om je heen de paragliders en deltavliegers de berg af duiken. Best effe spannend, veel tijd heb ik niet, want ik ga als eerste, aaah. Rennend ga ik de berg af, vastgegespt aan Hugo en ik no time zweef ik door de lucht. Wat een geweldig gevoel, vliegend op de thermiek gaan we hoger ... en hoger ... en ja nog hoger! Hugo vraagt of ik het leuk vind en met een big smile (die er ook niet meer af ging) zeg ik dat het Awesome is. Do you like rollercoasters? ... Yeah ... Nou toen begon het. De 4G krachten werden uitgeprobeerd, mèn wat gaat dat hard! Ook cirkelen we rond in de lucht én ik mag ook zelf nog een keertje 'sturen'. Wow wow wow wat gaaf weer! En als we dan ook nog met een perfecte landing neer komen, zit dit avontuur er weer op. De adrenaline zit nog hoog en als de andere geland zijn, gaan we uitgelaten terug naar het hostel en meteen aan de drank haha. In het zonnetje met een wijntje is het leven goed in Canada. Wederom een topdag en we hebben nog een week te gaan :-)

  • 27 Juli 2014 - 10:50

    Monique:

    Ha Yvonne,
    Al 2 weken smullen van jouw reisverslagen! Wat een prachtige reis weer, met supermooie foto's en gave avonturen! Het wordt heel aanlokkelijk om ook eens naar Canada te gaan!
    Nog een hele fijne laatste week! De reisverslagen hiervan lees ik als ik zelf weer terug ben uit Italië, iets minder avontuurlijk maar ook leuk -;).

  • 27 Juli 2014 - 14:48

    Ingrid:

    Heel erg gaaf! Die beer is echt dichtbij zeg, gelukkig dat er een afrastering tussen zat :) Paragliden is echt supergaaf!! Bart en ik hebben dat in Zwitserland ook gedaan. Veel plezier nog de komende week!! Ben benieuwd wat er nog meer op het programma staat!

  • 27 Juli 2014 - 15:32

    Yvonne:

    Heel veel plezier in Italië Monique, de verhalen hoor ik nog wel!
    Ja Ingrid, dat paragliden is heel gaaf, dat moet in Zwitserland ook mooi zijn geweest.

  • 28 Juli 2014 - 14:14

    Miriam:

    Haha vast aan HUGO, wat wil je nog meer ;) Als je terugbent gaan we gauw eens proosten op mooie vakanties met een glaasje van ons favo drankje!

  • 28 Juli 2014 - 15:37

    Nettie:

    Je hebt al veel dieren gespot. Ik ben benieuwd welke je komende week nog tegenkomt. En het is maar goed dat je thuis nog even uit kunt rusten voor de school weer begint. Met dat tempo van jullie heb je dat wel nodig ;-)

  • 28 Juli 2014 - 16:43

    Yvonne:

    Ja Miriam, HUGO ik moest er ook meteen aan denken, kan geen toeval zijn ;-) We doen zeker een glaasje als ik terug ben.
    En tante Nettie gelukkig kan ik in Nederland inderdaad nog bijkomen haha. Maar ja met zo'n groot land ligt het tempo hoog als je veel wilt zien.

  • 29 Juli 2014 - 10:22

    Ine:

    Whow wat ben je toch een stoer ding...
    en ik ben al helemaal blij dat ik zaterdag in het Reuzenrad op de Tilburgse kermis ben geweest..En dan lees i jouw verhaal. Echt te gek zeg en Boo is best een schatje zo te zien.. x

  • 30 Juli 2014 - 10:04

    Anneke:

    Haha, ze zal eens niet aan de Hugo zitten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 12 Juli 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 5930

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

Beren, Orka's en the Rocky Mountains!

Landen bezocht: