Een vroege wijnproeverij en afkoelen in een meer! - Reisverslag uit Deadman Island, Verenigde Staten van Yvonne Kemp - WaarBenJij.nu Een vroege wijnproeverij en afkoelen in een meer! - Reisverslag uit Deadman Island, Verenigde Staten van Yvonne Kemp - WaarBenJij.nu

Een vroege wijnproeverij en afkoelen in een meer!

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Deadman Island

Een vroege wijnproeverij en afkoelen in een meer!

We vertrekken op tijd en het eerste wat we vandaag gaan doen is een wijnproeverij. Poeh dat is wel aan de vroege kant om 10.00! Omdat de rondleiding nog niet kan (we zijn te vroeg) gaan we ook nog een andere wijngaard bekijken. Het proeven laten we dan ook over aan een paar mannen van de groep, wij komen later wel ;-)
Want na de uitstekende rondleiding bij nr 2, krijgen we de uitleg hoe je eigenlijk wijn moet proeven. Nou dat is toch heel wat anders dan we normaal doen haha. Eerst een klein slokje nemen, zodat je hersenen de smaak kunnen registeren (het 'zure' er uit filteren). De tweede slok moet je door heel je mond laten gaan ... en dan komt het beste stuk. Met je mond een beetje open moet je lucht naar binnen zuigen en over de wijn laten gaan. Nou probeer dit thuis maar eens uit ... je krijgt het er meteen warm van en de wijn stijgt naar je hoofd. En dit allemaal rond 11.00, pfff. Francisca en ik worden er wat lacherig van (de rode wijn hebben we zelfs al aan de mannen gegeven) twee glaasjes op de ochtend is al te veel voor ons haha.
Na de proeverij gaan we relaxen bij een groot meer in de buurt van Vernon. Het water is fris, maar dat komt goed uit, vandaag is het namelijk 35 graden!?!
We vertoeven er een paar uurtjes en dat is wel lekker, wat rust in een druk programma.
'S avonds borrelen we nog gezellig in de binnentuin van ons hotel.
De volgende dag is voornamelijk een reisdag naar Vancouver.
In the Kettle Valley Railway werden zoals de naam als zegt spoorwegen aan gelegd. Het is ook het decor geweest voor de eerste Rambofilm 'First Blood' en laat ik die vroeger nou pak em beet wel 50x gezien hebben. Het was ons Per z'n favoriete film en we hadden op VHS haha. Rambo zelf zijn we niet tegen gekomen, helaas ;-)
Er zijn ook tunnels gebouwd voor de treinen, die nooit hiervoor gebruikt zijn. Deze heten de Othello tunnels, hier kun je te voet een stukje doorheen wandelen.
In het stadje Hope (genoemd naar de hoop die de goudzoekers hadden om rijk te worden) lunchen we in het park. Hier staan overal mooie houtsnijwerken, die heel knap met een kettingzaag zijn gemaakt.
De laatste stop voor Vancouver is bij Bridal Falls, een mooie waterval waar je een stukje naar toe moet klimmen. Een goeie afwisseling met het buszitten vandaag.
In Vancouver krijgen we een korte rondleiding van onze chauffeur en dan zijn we op ons zelf aangewezen.
Eerst lekker opfrissen en vanavond eten bij een visrestaurant aan de haven van Vancouver. Morgen gaan we de stad per fiets bekijken, nog een paar daagjes vakantie, dus optimaal benutten!

• 30 Juli 2014 - 07:25

Nettie:

Gezellig om de dag te beginnen met een reisverslag. Alleen moet ik zo gaan werken dus ik laat dag wijnproeven voorlopig zitten. Misschien vanavond uitproberen.
    Fijne dagen nog en tot binnenkort.

• 30 Juli 2014 - 09:44

Anneke:

haha, die foto met die fles is echt briljant. Goed begin van de dag met alcohol ;-) Maak er geen gewoonte van!

• 30 Juli 2014 - 09:55

Ine:

Dat is nog eens lekker je dag beginnen!!! Hahaha zit ik hier aan mijn koffie en mijn crackers.. :)
    Lieve Yvonne, geniet er nog van de aankomende dagen..

xx

• 30 Juli 2014 - 11:48

Mam:

Wel erg vroeg 10.00 uur om aan de wijn te gaan. Wij zijn zo ook eens in Ierland om 10.00 aan de whiskey gegaan, echt niet lekker. Geniet er nog een paar dagen van en dan op naar Zilst kermis ;-)

• 30 Juli 2014 - 18:19

Yvonne:

Ja wijn proeven in de ochtend is geen succes, ik hou het liever bij een kop thee en een boterham :-)

• 30 Juli 2014 - 18:20

Thankx Ine, jij een fijne vakantie gewenst in Italië! X

• 31 Juli 2014 - 13:05

Miriam:

Proost op een heerlijk wijnavontuur ;)

• 31 Juli 2014 - 13:42

Irene:

Mijn aandacht werd meteen getrokken Door de woorden: vroege wijnproeverij. ....hahaha. Klinkt weer geweldig allemaal!
    Geniet er nog van!!

Wanneer ben je eigenlijk weer back in toen?

Xx Irene

• 31 Juli 2014 - 18:17

Yvonne:

Haha Irene, ja zo'n titel trekt de aandacht. Zijn jullie al weer terug uit Italië? Ik kom zaterdag thuis, dan zit het avontuur er helaas weer op :-(