Lost Lake en vliegen als een vogel! - Reisverslag uit Garibaldi Highlands, Canada van Yvonne Kemp - WaarBenJij.nu Lost Lake en vliegen als een vogel! - Reisverslag uit Garibaldi Highlands, Canada van Yvonne Kemp - WaarBenJij.nu

Lost Lake en vliegen als een vogel!

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 Juli 2014 | Canada, Garibaldi Highlands

Lost Lake en vliegen als een vogel!

Vandaag stonden we op met regen, gelukkig werd dit snel minder en twee uur later liepen we al in een t-shirt door de bossen.
Maar eerst kwam het moment van keuzes, want in Whistler is vanalles te doen. Hier zijn ook de Olympische winterspelen gehouden in 2010, dus actie genoeg hier. Doordat het s ochtends nog erg bewolkt is en door de regen, vallen enkele dingen al af. Maar de coole adrenaline activiteiten blijven over, zoals raften, met quadbikes scheuren, mountainbiken en ziplining. Nou dat mountainbiken van de berg af leek ons geweldig, maar door de modder is dit voor de hardcore guys. Met motorhelm?!?, pols-, knie-, scheen-, en rugbescherming, leek Esther en mij dit toch echt een stap te ver haha. Wij blijken toch ook een grens te hebben ;-)
Dan stond superfly ziplining hoog op het lijstje. "If you wanna be a bird, try this", is een mooie uitnodigende omschrijving. We boeken de trip voor in de middag, het weer is dan beter, dus in de ochtend gaan we hiken naar 'the lost lake'. Na een poosje wandelen snappen we meteen de naam, want we komen overal behalve bij het lake haha. Bij elk geluid denken we een beer te horen, maar helaas geen beer te bekennen.
Na een picknicklunch is het dan eindelijk zover. Met een busje worden we (5 stoere ladies) naar een berg verder gereden. We ziplinen namelijk van de ene bergtop naar de andere, hoog boven de bomen met het uitzicht op besneeuwde bergtoppen.
Eerst de spullen aantrekken, mijn helm kan niet strak genoeg, dus ik krijg een kinderhelm! ( je kunt maar ergens smal zijn ;-p) wij liggen nu al in een deuk. We maken nog stoere foto's in onze zipgear en dan gaat het beginnen. We maken vier grote afdalingen, eerst de twee langste van Canada en daarna twee snelle. Wow wat een uitzicht en wat gaaf, zeker als we bij de derde zipline 'binnen' komen vliegen. Het kan ons niet snel genoeg gaan haha. De drie uur vliegen te snel voorbij, we willen alle vijf de hele dag wel voor vogel spelen. Zeker met onze stoere gids Andy uit Australia, veel te jong, maar ja we zaten niet voor niets op Cougarmountain hahaha.
Je kunt ziplining ook in het donker doen, dat lijkt me helemaal gaaf. Helaas zal dat voor een andere keer zijn, want morgen vertrekken we naar Sun Peaks. We zijn bijna in de Rocky mountains, op naar Bearcountry :-)

• 20 Juli 2014 - 10:00

Mam:

Leuk verhaal en prachtige foto's. En fijn dat we elkaar nog gesproken hebben via WhatsApp. xxx pap en mam

• 20 Juli 2014 - 13:26

Nettie:

Wow gaaf hoor. Dat ziplining zou ik ook wel eens willen doen. Lijkt me helemaal geweldig. Ik ben benieuwd naar jullie foto's. Fijne voortzetting van de reis weer.

• 20 Juli 2014 - 15:19

Dirja Masmeijer:

Hey!!

Wat gaaf zeg! Klinkt weer als een heel avontuur! Leuk om het te lezen. Hier is nog niet veel actie maar hopelijk komt dat nog. In ieder geval wel erg mooi. Veel plezier bij de rockies en hoop snel weer wat van je te lezen. Even afwachten hoe de wifi in Denali is.
    Xx Dirja

• 20 Juli 2014 - 21:13

Ingrid:

Wow! Dat ziet er gaaf uit! Wel spannend ook om te hiken in de bossen met beren, gelukkig maar dat je er geen zag :)

• 21 Juli 2014 - 09:34

Ine:

Hi stoere chick,

Leuk verhaal en prachtige kiekjes. Zag ze ook voorbij komen op FB.
    Ben blij te lezen dat je het goed naar je zin hebt en dat je veel plezier maakt..
    Enne misschien moet ik dan met jou wel mijn angst voor hoogte gaan overwinnen.. Ben er jaloers op hoor dat je dit durft..

Have fun en doe de beren de groetjes,
    x

• 21 Juli 2014 - 15:42

Sanne:

Suuuper gaaf weer! Ik ben ook blij dat je te voet geen beren tegenkwam. Er is mij verteld dat ze er liever uitzien dan ze daadwerkelijk zijn ;-)
    Dat ziplinen lijkt me gaaaaaf!! Wauw wat een rush moet dat zijn! Leuke gids erbij kan ook geen kwaad ;-) wie is daar nou ooit slechter van geworden?

Nou ga maar gauw verder genieten met je smalle hoofdje en pas op voor wilde beesten. X

• 23 Juli 2014 - 20:40

Anneke:

Soort van angry birds jullie. Ziet er geweldig spannend en snel uit! Zal kicken zijn geweest.

• 26 Juli 2014 - 07:04

Yvonne:

Ik voel een groeps ziplining aankomen;-p
    En mam leuk dat ik je nog effe 'gesproken' had, blijft lastig met het tijdsverschil!
    Leuk al die reacties weer! Xx