Afkoelen in een meer en beren op de weg! - Reisverslag uit Port Albion, Canada van Yvonne Kemp - WaarBenJij.nu Afkoelen in een meer en beren op de weg! - Reisverslag uit Port Albion, Canada van Yvonne Kemp - WaarBenJij.nu

Afkoelen in een meer en beren op de weg!

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

17 Juli 2014 | Canada, Port Albion

Afkoelen in een meer en beren op de weg!

Vandaag een reisdag van Victoria naar Ucluelet. De eerste stop is bij het plaatsje Chamainus waar de historie met muurschilderingen door heel het dorpje is weergegeven. Ze hebben hier zelfs hun eigen geld. Daarna verder naar Cathedral Grove Forrest, waar reusachtige cederbomen staan. We picknicken aan een meer, met de bergen op de achtergrond. Wat een geweldige omgeving is dit. Het meer is aangenaam van temperatuur, dus gaan we heerlijk plonsen. Het is heet vandaag, dus de zonnebrand komt goed van pas. Als we door de schitterende omgeving verder rijden, zien we prachtige rivieren tussen de bergen. Als Esther oppert dat dit echt een goede plek voor een beer zou zijn, steken er nog geen minuut later een zwarte beer met jong over de weg. Wat een prachtig gezicht! Voordat we een foto kunnen maken zijn ze verdwenen, maar we hebben ze al gezien, geweldig!
We stoppen nog bij de rotsen dichtbij de vuurtoren van Ucluelet, waar de zon mooi in het water weerspiegelt.
Onze mooie kamer in het dorpje kijkt uit over de vissershaven. En op een boot eten we een heerlijke gegrilde zalmburger. Alles moet op de bbq, want de stroom is uitgevallen, het is wel knus en de wijn vloeit goed. Er wordt heel wat afgelachen, dat beloofd veel goeds voor de rest van de vakantie!
De volgende dag gaan we in het Pacific Rim National Parc lopen. Het grootste gedeelte is langs de zee, soms wat klimmen over rotsen en een klein stuk door het regenwoud. We zien wel veel visarenden vliegen of hoog in een boom zitten, maar te ver weg voor een echt goede foto. Het is zo'n kleine 6 uur lopen, dus een mooie oefening voor de Rockies straks. Helemaal rozig van de zon en de zeelucht sluiten we de dag af met een bbq bij onze hutjes. De zalm en het vlees is nu nog gekocht, later in de reis gaan we de vis zelf vangen. Nou ja de gids dan haha.
Morgen vertrekken we richting Whistler, waar weer genoeg andere leuke dingen te beleven zijn. Zoals ziplining en met een Cessna de omgeving zien. Eens kijken wat allemaal mogelijk én betaalbaar is ;-)

• 18 Juli 2014 - 13:52

Mam:

Een inktzwarte dag voor Nederland en egoïstisch van mij dank ik God op mijn blote knieën dat je dit jaar de andere kant op bent gevlogen.

• 18 Juli 2014 - 15:43

Sanne:

Sjee wat een geweldig verslag weer. Krijg helemaal het gevoel dat ik erbij ben en alles zie en meemaak! Geniet er nog van, van de natuur, de mensen en alle gave belevenissen!

• 18 Juli 2014 - 21:53

Yvonne Kemp:

Wat een verschrikkelijk nieuws zeg over de vliegtuigramp! Je realiseert je nooit dat zoiets als vakantie houden, zo afschuwelijk kan eindigen en zo'n impact heeft op de 'achterblijvers'.

• 18 Juli 2014 - 21:56

Yvonne Kemp:

Ik ga hier zeker dubbel en dwars genieten hoor Sanne. Als Noorwegen een beetje op Canada lijkt dan ben je een enorme bofkont!

• 18 Juli 2014 - 21:57

• 23 Juli 2014 - 20:35

Anneke:

Hi yvonne, wat gaaf dat je zo snel al beren hebt gezien. En volop aan de bbq daar, laat het je smaken!